Rozmieszczenie towaru a wpływ na zakupy

Ogromna ilość właścicieli sklepów ma ogromny problem związany z niskimi statystykami sprzedaży. Powodów tego zjawiska może być wiele ale skupmy się dziś na jednym z aspektów najmniej zauważanych a zarazem bardzo ważnych. Mowa tu o właściwym rozmieszczeniu towarów w naszym sklepie. Wbrew pozorom wykonanie tej czynności prawidłowo ma gigantyczny wpływ na poprawę sprzedaży. 

Skuteczny marketing – ułożenie towarów

ułożenie towaru w sklepieKażdy z nas robi zakupy. Jedni preferują robienie dużych zakupów co jakiś czas a inni wolą kupować małe ilości najpotrzebniejszych produktów. Tak czy inaczej systematycznie odwiedzamy sklepy spożywcze ale zapewne mało kto zwraca uwagę na to jak rozmieszczone są produkty żywnościowe w sklepach. Zapewne nie zauważyli Państwo tego, że wchodząc do sklepu z reguły na samym początku prezentowane są nam produkty kupowane najczęściej. Produktami tymi są głównie owoce, warzywa, pieczywo oraz nabiał. Takie ułożenie towaru w sklepie ma za zadanie zachęcić nas do dalszych zakupów. Sprzedawcy doskonale wiedzą, że klienci w sklepach bardzo szybko się denerwują jeśli czegoś nie mogą znaleźć. W związku z tym tak istotne jest by podstawowe produkty były wyeksponowane tak bardzo jak to możliwe. Sprzedawcy eksponują również te produkty, które sprzedają się słabiej. Są one wówczas wystawiane w miejscach gdzie możemy je łatwo zauważyć i dodatkowo wywieszana jest informacja świadcząca o tym, że cena danego produktu zmalała kilkunastokrotnie.

Ogólnie rzecz biorąc czytając ten tekst mogą Państwo dojść do (prawidłowego z resztą) wniosku, że skuteczna sprzedaż towarów jest ściśle związana z ludzką psychiką. To jak poruszamy się po sklepie niekoniecznie jest związane z tym co chcemy kupić. Poniekąd jesteśmy sterowani przez sprzedawców, którzy chcą byśmy weszli między jakieś konkretne regały.